Fem pinya per la consulta sobre l’adhesió a l’AMI

• L’AMI contactarà amb l’Ajuntament de Mataró per impulsar una consulta ciutadana sobre l’adhesió a l’entitat
  • La CUP celebra la proposta de l’AMI de “donar la veu a la ciutadania”
Fem pinya per la consulta sobre l’adhesió a l’AMI

La comissió executiva de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) ha aprovat, en la reunió del 27 de maig a Roses, iniciar contactes amb els ajuntaments Barcelona, Granollers, Sabadell i Mataró amb l’objectiu que impulsin consultes o processos participatius perquè siguin els seus ciutadans els que decideixi si el municipi ha d’ingressar a l’AMI.

D’aquesta manera, l’AMI fa seva la iniciativa de l’alcaldessa de Badalona, que dies enrere va proposar sumar complicitats entre municipis de l’entorn metropolità per realitzar consultes o processos participatius sobre l’adhesió a l’AMI.

Des de la CUP de Mataró considerem que aquesta proposta pot servir per desencallar la situació de bloqueig amb què va topar la resolució aprovada el passat 3 de setembre de 2015 pel Ple Municipal de l’Ajuntament de Mataró, en la qual també es plantejava l’adhesió a l’AMI si la ciutadania així ho ratificava mitjançant una consulta popular.

En aquest sentit, el  regidor portaveu de la CUP, Juli Cuéllar, ha adreçat un escrit a l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, i a la presidenta de l’AMI, Neus Lloveras, per manifestar-los el suport a la decisió d’impulsar consultes i processos participatius i per posar-se a disposició de l’entitat municipalista.

CUP Mataró
30 maig 2016