Els moviments socials de Mataró debatran per reinventar la ciutat

Diumenge 6 d’abril se celebra la primera Trobada per la Unitat Popular a Mataró on diferents moviments socials, entitats i persones compromeses amb la ciutat i la comarca es troben per debatre i coordinar-se.

El proper diumenge 6 d'abril a partir de les 10 del matí se celebrarà la primera Trobada per la Unitat Popular (TUP) a Mataró, al casal de barri de les Esmandies (Ronda O'Donnell, 94). La TUP es defineix com un espai de trobada entre els col·lectius, moviments socials i persones actives en la construcció d'alternatives a l'actual model de ciutat i comarca.

Aquest matí, al mateix casal de barri de les Esmandies, s’ha fet la presentació de la trobada on es preveu que hi participin col·lectius vinculats a lluites veïnals, en defensa de la sanitat i l’educació pública, moviments ecologistes, organitzacions vinculades a l’economia alternativa i el cooperativisme, col·lectius d’immigrants sense papers, entitats vinculades al moviment sobiranista, a la lluita feminista o a la lluita contra els desnonaments, l’especulació en l’habitatge i els abusos dels bancs.

La crisi ha fet que moltes persones visquin situacions difícils i complexes però també ha suposat un creixent esperit crític amb el funcionament de la societat i la democràcia. Això s’ha vist reflectit en la proliferació d’algunes lluites per la defensa dels drets socials a la nostra ciutat. L'objectiu d'aquesta TUP és posar en comú les diferents experiències de lluita a la ciutat per sumar esforços i pensar conjuntament com volem intervenir a Mataró i, també, al conjunt de la comarca. La iniciativa surt de l'assemblea de la CUP Mataró amb voluntat d'ampliar àmbits de debat i treball amb la resta de moviments socials, col·lectius i entitats que treballen a la nostra ciutat.

Durant el matí se celebraran diferents debats temàtics i a la tarda es farà un debat plenari per a discutir sobre objectius comuns i eines per fer-los possibles. Al migdia, al mateix espai de les Esmandies es farà un dinar popular. Les inscripcions a la trobada estaran obertes tota aquesta setmana a la web http://trobadaupmataro.org.

Enllaços

Pàgina de la TUP: trobadaupmataro.org