El PP s'excusa en la CUP per trencar el pacte sobre immigració

Xavier Safont-Tria ha explicat en roda de premsa que, per oportunisme electoralista, el PP ha sortit 'per la porta del darrere' d'un pacte, aparentment positiu per a la ciutat, que havia de ser l'espai on consensuar polítiques de nova ciutadania en base a anàlisis i debats profunds sense demagògia ni electoralisme barat.

El grup municipal del PP a l'Ajuntament de Mataró ha aboandonat el 'Pacte de ciutadania, immigració i convivència' amb l'excusa que la CUP no va voler signar un manifest institucional on es titllava de 'feixistes' els autors del trencament de vidres de la seu del PP, hereu ideològic del franquisme.

Juliana Bacardit, representant de la CUP al 'Pacte de ciutadania, immigració i convivència' ha explicat que al PP aquest pacte 'li anava molt gros' i la sortida del pacte 'ha estat l'excusa perfecta' per no haver-ne d'afrontar els compromisos. Bacardit recorda que a les reunions del pacte hi anem a consensuar les polítiques municipals sobre nova ciutadania i considera que les diferències entre partits en altres àmbits s'han de resoldre als llocs on toca.

Xavier Safont-Tria, regidor de la CUP, ha explicat que ja s'havia arribat a acords en el pacte sobre immigració on tots els grups havien cedit però el PP s'hi sentia incòmode. Un dels acords que hi havia aportat la CUP és que tots els temes que facin referència a nova ciutadania es tractessin al Pacte sense fer-ne ús partidista al Ple Municipal. La CUP considera que el PP 'es menjarà' l'afirmació de no participar en cap 'acord, pacte i/o negociació en la qual hi hagi representants de la CUP'.

La presència de PxC al consistori condiciona de forma negativa els plantejaments en qüestions d'immigració tant del PP, com del PSC, com del govern de CiU. La CUP considera que el PP s'ha desmarcat d'aquest pacte per qüestions electoralistes.

El pacte deixa de tenir sentit i està mort des del moment en que el PP i PxC continuaran criminalitzant el col·lectiu de persones immigrades. En aquest sentit, si el debat es trasllada al Ple Municipal, la CUP plantarà cara als posicionaments xenòfobs i aportarà iniciatives proactives en favor de la cohesió social, la convivència i perquè a Mataró tots ens poguem tractar com a persones i no com a individus separats en funció de la seva procedència.

El regidor de la CUP ha recordat que el PP s'ha negat a condemnar el franquisme i que ha condecorat la División Azul de l'exèrcit nazi. Un fet inaudit a Europa, on els països que han patit règims feixistes han condemnat el feixisme i han pres mesures per evitar que es torni a repetir.