El poble ha fixat la pregunta: “Voleu que Catalunya sigui un estat independent?”

La CUP ha manifestat la seva “absoluta sintonia” amb les reclamacions que aquest dissabte ha fet l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), que ha demanat que la consulta es faci abans del 31 de maig de 2014 i que la pregunta sigui: “Vol que Catalunya sigui un estat independent?”.

“Nosaltres sempre hem dit que la pregunta ja està fixada, l'ha fixat el país, la mobilització social i el cicle sobiranista; és la societat que ha plantejat un debat sobre l'estatus polític del país i del poble”, ha defensat el diputat al Parlament, David Fernàndez,. Una pregunta, ha precisat, que “ha de ser binària i ha d'incorporar la paraula independent o independència”.

David Fernàndez, ha fet aquestes valoracions, minuts abans de participar en la tertúlia que la CUP ha organitzat aquest dissabte per tractar les relacions entre els moviments socials, les classes populars, el carrer i la vida política i les institucions. L'acte, que s'ha realitzat a la Casa del Poble de Blanes, ha aplegat a més de 80 persones que han pogut fer preguntes, valorar l'actualitat i parlar amb el regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona, Jordi Navarro, el regidor de la formació a Mataró, Xavier Safont-Tria i amb el mateix Fernàndez.

La CUP Mataró ha editat un cartell amb el lema 'Referèndum 2014 > és l'hora del poble. SÍ, volem, podem, ho farem!'.

Font: El Punt (La CUP es mostra en “absoluta sintonia” amb la proposta de l'ANC)