Dotze entitats de dones exigim la dimissió de la regidora de Família, sra. Olga Ortiz

Una dotzena d'entitats i vocalies de dones, totes presents al Consell d'Igualtat, hem fet públic un manifest en el qual reclamem la dimissió de la regidora de Familia, Benestar Social, Salut i Consum, Olga Ortiz (Unió). La regidora, que és la presidenta del consell d'Igualtat, no pot representar-nos pel seu posicionament en contra de la declaració, presentada per la CUP, de rebuig a la contrareforma de la llei de l'avortament promoguda pel PP. Recordem que el Consell d'Igualtat va aprovar el rebuig a la reforma de la llei per 11 vots a favor, un en contra i una abstenció, i que la pròpia regidora Ortiz es va absentar de la sala on es feia la votació perquè no volia participar-hi.

Concentració dijous davant l'Ajuntament

Dijous 6 de març, a 2/4 de 7 del vespre, les entitats convoquem una concentració davant l'Ajuntament de Mataró, tot coincidint amb el Ple Municipal, per reclamar la dimissió de la regidora de Família, sra. Olga Ortiz.

Manifest per la dimissió de la regidora de l'Ajuntament de Mataró Olga Ortiz

Després de més de deu anys en que les activitats de les entitats constessin en el programa del 8 de març de l’Ajuntament de Mataró, aquest any hem pres la decisió de fer-ne un de propi com a mostra del desacord i rebuig a l’alineació sobre la llei Gallardón de l’Olga Ortiz, regidora de Família, Benestar Social, Salut i Consum.
El sentiment que compartim moltes entitats i vocalies de dones de Mataró és que l’Olga Ortiz, actual regidora amb competències en Igualtat i presidenta del Consell d’Igualtat dona-home, 'no ens representa' després del seu posicionament en contra de la declaració de rebuig a la reforma de la llei de l’avortament i per demanar al Govern de l’Estat la seva retirada. Mentre que el Consell d’Igualtat reunit en sessió extraordinària el passat dilluns 24 de febrer va aprovar el rebuig a la reforma de l’actual llei per 11 vots a favor, 1 en contra i 1 abstenció.

El sentit del vot de la regidora d’Unió en contra d'aquesta declaració institucional representa un clar posicionament a favor de retallar el dret de les dones a decidir sobre el seu propi cos. Significa estar a favor detornar, com a dones, més de trenta anys enrere i situar l’Estat Espanyol entre els que mantenen les dones sota la tutela masculina i de les jerarquies eclesiàstiques.

Per a nosaltres, el posicionament de l’actual regidora té una enorme rellevància política i social i no reconeixem la seva representació. Creiem que els representants públics han d'estar al servei de la ciutadania i dels col·lectius als qui diuen representar.

Per tot l'exposat, demanem:

• La dimissió com a Regidora d'aquest Ajuntament de la Sra. Olga Ortiz Moreno.

• En cas que la Regidora no assumeixi la seva responsabilitat, exigim que com Alcalde li retiri les competències en matèria d'igualtat i de benestar social. Entenem que el seu posicionament s’allunya de la igualtat de gènere i de l’empoderament de les dones.

• En el mateix sentit li exigim que  la  cessi immediatament com a presidenta del Consell Municipal d'Igualtat Dona-Home. Per a nosaltres no mereix la responsabilitat de dirigir les sessions d'aquest òrgan de participació.

Ni un pas enrere en els drets de les dones

Les entitats i vocalies de Mataró estem a favor de mesures que garanteixin l'exercici dels drets sexuals i reproductius de les dones, com són la informació sexual i afectiva a tots els nivells d'ensenyament i mètodes anticonceptius gratuïts i accessibles per a tothom:

- Educació sexual per decidir, anticonceptius per prevenir embarassos i avortament lliure i gratuït per no morir.
- Per un avortament gratuït i sense terminis. Perquè si no és així es restringeix l'accés a les dones amb menys recursos econòmics i s’esdevenen avortaments clandestins amb alt risc.
- Perquè som nosaltres les responsables de les nostres vides.
-  Pel dret a decidir sobre el nostre propi cos, ni un pas enrere!

Les entitats i vocalies del Consell d’Igualtat que subscriuen el comunicat som:

Vocalia de Dones de Rocafonda-L’Esperança-Ciutat Jadí
Vocalia de Dones de Pla d’en Boet-El Rengle
Vocalia de Dones del Pati de Can Marchal
Dones Reporteres de Mataró
Colectivo de apoyo a Mujeres de Matagalpa
Moviment Educatiu del Maresme
L’Hora Violeta
Dones CCOO
UGT Maresme Igualtat
Dones PSC
Dones ICV-EUiA