Demanem explicacions per l’actuació de la Policia Local contra els veïns i les veïnes de Rocafonda que volien acudir al Ple Municipal

Exigim a l’alcalde David Bote i al PSC que deixin d’instrumentalitzar la Policia Local i de confrontar veïns i veïnes.

Demanem tenir accés als enregistraments de les càmeres de l’Ajuntament i explicacions per l’actuació policial i la retirada de càrrecs contra la persona detinguda.

Dijous 7 de febrer centenars de veïns i veïnes de Rocafonda es van manifestar per denunciar la degradació de la convivència, la inseguretat i la deixadesa en què es troba el barri.

La Policia Local va impedir l’accés dels manifestants a la sala del Ple Municipal i va acabar detenint a un dels manifestants acusant-lo de resistència a l’autoritat.

Arran d’aquest incident, des del Grup Municipal de la CUP volem fer les consideracions següents:

• Considerem que la Policia Local ha estat utilitzada per criminalitzar una reivindicació veïnal que posa en qüestió al govern municipal. En aquest sentit, demanem a l’alcalde que deixi d’instrumentalitzar la policia i que faci el favor d’escoltar i dialogar amb els veïns i les veïnes de Rocafonda.

• Lamentem que l’alcalde hagi contribuït a confrontar veïns i veïnes, impedint l’accés al Ple Municipal a aquells que no li són afins.

• Demanem tenir accés a les imatges enregistrades per les càmeres de l’Ajuntament, que es donin explicacions sobre l’operatiu policial i la retirada de càrrecs contra els manifestants detinguts i/o identificats.

• Mataró, 8 de febrer de 2019