Demanem espais de lliure expressió per a totes les entitats de Mataró

La CUP de Mataró ha demanat al govern municipal que les cartelleres que s’han posat amb motiu de la campanya electoral es deixin com a espais de lliure expressió per a les entitats sense ànim de lucre de la ciutat.

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Mataró ha demanat mitjançant un escrit al Registre municipal que les cartelleres que es posen només quan hi ha campanya electoral I per a ús exclusiu dels partits que es presenten, romanguin instal·lades permanentment com a espais de lliure expressió.

Després del franquisme, molt encertadament, l’Ajuntament va instal·lar cartelleres a diversos indrets de Mataró per a ús de les entitats ciutadanes. Aquestes cartelleres han estat progressivament retirades durant els darrers anys, fins al punt que actualment han desaparegut totes.

Quan hi ha campanya electoral, però, l’Ajuntament les instal·la només durant quinze dies I per a ús exclusiu dels partits que es presenten. Aquests partits, però, no n’acostumen a fer ús ja que amb els seus pressupostos milionaris utilitzen altres mitjans com banderoles, pancartes, anuncis a la televisió, etc.

Posar I treure aquestes cartelleres implica una despesa innecessària que paguem tota la ciutadania, I deixar les entitats de la ciutat sense espais públics per expressar-se és molt poc democràtic, alhora que totalment contradictori amb la “participació ciutadana” que durant la campanya electoral deien defensar els membres de l’actual govern. Davant aquesta “partidització” de la llibertat d’expressió, la CUP ha demanat al govern municipal que les cartelleres quedin instal·lades permanentment.

Mataró, 17 de novembre del 2003
Oficina de Premsa CUP Mataró