David Fernàndez a De Dòria: 'Què feia Caixa Laietana a les Illes Caiman?'

El diputat de la CUP David Fernàndez ha desvelat que les primeres preferents de Caixa Laietana s’emetien abans de 2003 des del paradís fiscal de les Illes Caiman.

Pere Antoni de Dòria Lagunas, ex-director general, ha reconegut que Caixa Laietana esquiivava la legalitat fent operacions des del paradís fiscal perquè 'tothom ho feia'.

Pere Antoni de Dòria es va encarregar un bust que va costar 15.000 euros i presidia l’entrada de la seu de Caixa Laietana. Fernàndez li ha preguntat: 'Sap com acabarà aquest bust?', i De Dòria ha respost 'tirat a la brossa'. Fernàndez ha recordat que el 1969, sota la dictadura i rere una assemblea estudiantil, el bust de Franco saltava per la finestra a la Universitat de Barcelona. De Dòria, en to xulesc ha replicat que el seu bust 'Com que és de bronze costarà que es trenqui'.

Dilluns 4 de novembre David Fernàndez ha interrogat Jordi Torrents, excap d'auditoria de Caixa Laietana [vegeu vídeo], Albert Juncà i Guasch, ex-director general de Caixa Laietana [vegeu vídeo], i Pere Antoni de Dòria Lagunas, ex-director general de Caixa Laietana [vegeu vídeo] que han comparegut al Parlament de Catalunya davant la Comissió d'Investigació sobre les Possibles Responsabilitats Derivades de l'Actuació i la Gestió de les Entitats Financeres i la Possible Vulneració dels Drets dels Consumidors.

David Fernàndez recull la seva versió de les compareixences a 'La lletania'.

Dilluns 11 de novembre estan previstes les compareixences davant la Comissió parlamentàira de Josep Ibern i Gallart, president i ex-director general de Caixa Laietana; Joaquim Saurina Maspoch, representant del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària al Consell d'Administració i director territorial de Bankia; José Ignacio Goirigolzarri, president executiu de Bankia; Francisco Verdú Pons, conseller delegat de Bankia; i Rodrigo Rato, expresident de Bankia.