Crisi a la Generalitat: Diguem no a l’espanyolisme! La CUP vol Diàleg, Democràcia i Autodeterminació

Arran de la situació creada per les converses sostingudes entre membres de l’organització armada basca ETA i el sr. Carod-Rovira, i que han acabat amb la dimissió del qui fins ara era Conseller en Cap del Govern de la Generalitat de Catalunya, l’assemblea permanent de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Mataró fa les següents valoracions:

1. Els conflictes, siguin del tipus que siguin, només es resolen a través del diàleg i la negociació. Per tant, la classe política té l’obligació moral de resoldre els conflictes i no pas de perpetuar-los en benefici propi. En aquest punt, valorem positivament qualsevol aposta pel diàleg que pugui dur la pau al País Basc, perquè la resolució d’aquest conflicte serà, també, la clau de volta del reconeixement dels drets nacionals que l’Estat espanyol ens nega als catalans i a les catalanes.

2. El PP no té cap legitimitat democràtica per alliçonar el Poble Català perquè és un partit hereu del franquisme, un règim feixista que mai ha condemnat, i perquè no podem oblidar que per culpa de la seva implicació en la guerra de l’Iraq han mort milers de persones innocents en el darrer any.

3. L’Estat espanyol ha situat Catalunya en el punt de mira de la seva maquinària repressora, filtrant als mitjans de comunicació la informació dels contactes de Carod amb Eta, amb finalitats electorals i, sobretot, en el moment més idoni per desprestigiar les persones i les opcions polítiques que qüestionen el pensament únic de l’espanyolisme. El “terrorisme” és l’excusa per criminalitzar les idees, cosa que demostra que a l’Estat espanyol la cultura democràtica és inexistent.

4. L’actitud covarda del President Maragall, del seu partit, el PSC i d’ICV, és una evidència del seu tarannà servil i botifler, perquè posen de manifest que mai faran res sense el permís del PSOE i d’IU. Altrament, el comportament rapinyaire i oportunista de CiU, situa el partit de la dreta regionalista en el trist paper d’apuntadors del PP.

5. Per coherència, no s’entén què hi fa ERC, un partit que es reclama independentista, en l’actual govern tripartit, quan ja s’ha vist que és antinatural i que de “catalanista” i “d’esquerres” no en té res.

Fa 8 mesos que vivim en una situació política d’interinitat, marcada pels cicles electorals (municipals, autonòmiques i les espanyoles) que ens havien de portar “el canvi” però que en comptes d’afavorir la resolució dels problemes ciutadans (habitatge, precarietat laboral, especulació i destrucció del medi...) els ajorna. La conjuntura política actual demostra que amb Espanya no anem enlloc. Ara més que mai, cal una ruptura democràtica en clau d’autodeterminació perquè siguem els catalans i les catalanes, lliures i sense intermediaris, els qui decidim el nostre futur.

Mataró, 27 de gener de 2004
Oficina de Premsa, CUP Mataró