Constitució europea: cal informar la ciutadania

Dimecres 15 de desembre, el Comitè del Maresme contra la Constitució Europea, amb unes 25 persones reunides a la Bibliteca Pompeu Fabra de Mataró, ha presentat el manifest comarcal al qual, inicialment, s’hi han adherit 13 entitats i col·lectius socials.

Josep Lluís del Alcázar, membre de la plataforma dels Països Catalans Contra la Constitució Europea, ha pexplicat diversos aspectes del redactat del Tractat que es plebiscitarà el proper 20 de febrer. Ha destacat el fet que aquest text s’ha fet a la mida dels interessos dels capitals transnacionals europeus, que tenen pressa en acotar unes regles de funcionament socioecòmic que els permetin expandir-se en els mercats dels països de l’Est. Alhora, ha relacionat fenòmens tan propers com les privatitzacions (cas de Renfe), la precarietat laboral i les deslocalitzacions (cas de Miniwatt o Izar) amb les directrius econòmiques neoliberals desglossades al llarg de 700 pàgines, que contrasten notòriament amb les escasses 24 pàgines dedicades aspectes socials. També ha quedat clar que la Constitució Europea reforça l’hegemonia dels Estats i que obvia els drets dels treballadors i les treballadores, a més d'aparcar l’Europa dels Pobles. Davant dels partidaris d’un SÍ crític, del Alcázar els ha recordat que difícilment es podrà capgirar o millorar cap aspecte perquè cal la unanimitat dels 25 estats membres.

Atès que 8 de cada 10 ciutadan(e)s desconeixen tot allò referent a la Constitució Europea, s'ha acordat entre els i les assistents de realitzar accions informatives a la comarca, com ara exposicions amb plafons a casals i centres cívics, incloure més textos a la pàgina web del Maresme (www.diemno.eu.kz) , recollir més adhesions al manifest comarcal, sintetitzar les raons del NO i fer una penjada simbòlica de llufes pel dia 28 de desembre amb el lema “Constitució Europea? Que no et pengin aquesta llufa!”.

Propera assemblea: dijous 23 de desembre de 2004, a les 20:00 h.-, al Casal Fèlix Cucurull (Carrer d’Amàlia 16 baix -08302 Mataró, tel. 93 757 25 31).

NOTÍCIES DE PREMSA

capgros.com: El comitè maresmenc contra la Constitució Europea exposa el perquè del "no"