“Camí cap a la independència” ha encetat el cicle de debats a El Teler de Mataró

Dijous 17 d’octubre es va iniciar el cicle de presentacions de llibres al Casal Popular i Independentista El Teler, un espai alliberat i obert a la ciutadania que l’assemblea de la CUP vol contribuir a dinamitzar.

Joan Rocamora, articulista i membre actiu de l’equip de Llibertat.cat, i  Nel·la Saborit, articulista i membre destacada de l’ANC,  van presentar el llibre “Camí cap a la independència”, publicat en ocasió de la històrica diada de l’11 de setembre d’enguany.

Es tracta d’un recull d’articles d’opinió de diversos autors publicats a Llibertat.cat, centrats en la construcció nacional i la lluita per la independència dels Països Catalans. Segons Rocamora el llibre posa de manifest que “l’actual situació de dependència nacional és la contradicció principal que ha de superar el poble català per tal de poder abordar altres tipus de contradiccions subjacents”.

Saborit va centrar la seva intervenció en el debat sobre el referèndum i la territorialitat. Va plantejar que la independència, tot i que només afecti a una part de la nació, és una oportunitat històrica i, en aquest sentit, va reclamar la participació activa de l’esquerra independentista  en el procés sobiranista iniciat a Catalunya, tant  en les mobilitzacions de masses com la Via Catalana com en moviments de base popular com l’ANC.

Tot seguit, les persones assistents, en ambient distès i de tertúlia, van exposar diferents preocupacions i punts de vista que, bàsicament, van ser les següents:

- La importància de definir el model social per l’endemà de la independència i de rebatre  l’apropiació conservadora de l’independentisme.

- La incomprensió del moment històric per part d'algunes esquerres, en el sentit que no ens trobem en un procés de revolució social sinó en un moment de ruptura democràtica en clau nacional.

- El perill del dilacionisme i la desmobilització a mans dels partits i l’hortizó electoral que s’apunta, fins i tot en el si d’algunes propostes innovadores com el Procés Constituent.

- La necessitat de crear espais de confluència amplis i de defugir la pretensió de projectar tots els nostres ideals en un referèndum, que només es celebrarà si desbordem els polítics i les institucions amb la mobilització i la desobediència popular.

Les properes tertúlies amb presentació de llibre programades per la CUP Mataró són:

> dijous 24 octubre: 'No tots els mals vénen d'Almansa', amb Toni Rico, autor [més info - esdeveniment a facebook]

> dijous 21 novembre: 'L'anarquisme, fet diferencial català', amb Xavier Díez, autor [més info - esdeveniment a facebook]