'Bicing': el perill de l'efecte dominó

Durant el primer debat de les Jornades "Parlem de mobilitat al Maresme.
Alternatives al col·lapse
", s'ha plantejat la implementació del Bicing
(flota pública de bicicletes) a la ciutat de Mataró. El ponent de
la  conferència, 

Albert Garcia
, Coordinador del secretariat de la CCUB, ha argumentat que seria un error instal·lar un servei com aquest a poblacions que no
tinguin un pla desenvolupat amb el trànsit pacificat i que l'ús de la
bicicleta sigui segur.

L'efecte dòmino



Som els primers defensors de la bicicleta pública com a mesura per
normalitzar-ne l'ús a les ciutats, no haver de plantejar-se ser usuari
habitual de la bicicleta i poder trobar-ne una a disposició és
certament positiu.



Pero aquesta solució mal aplicada es converteix amb una negativa promoció de la bicicleta.



La bicicleta pública atrau majoritàriament a usuaris no experimentats.
A Barcelona amb molts d'anys d'ús habitual de la bicicleta però amb
insuficients infraestructures el Bicing ha fet esclatar un conflicte
entre els vianants, les bicicletes i els vehicles a motor.



L'exemple de Barcelona amb el Bicing pot atraure a d'altres municipis a
copiar el model de propaganda a través de la bicicleta i sol ventar la
promoció de la bicicleta amb el seu "Bicing" particular, això es
començar la casa per la taulada,



Instal·la la bicicleta pública a poblacions no preparades a nivell
d'infraestructura o educació sobre la bicicleta en realitat és
convertir la bicicleta en un problema.



No s'ha de permetre instal·lar un servei com aquest a poblacions que no
tinguin un pla desenvolupat amb el trànsit pacificat i que l'ús de la
bicicleta sigui segur.



No amplifiquem el problema, fem uns bons fonaments perquè les
poblacions esdevinguin per les persones i culminem-lo amb la bicicleta
pública.



Albert Garcia


Coordinador del secretariat de la CCUB

937842416 / 615273935

[email protected]

www.ccub.org Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta