11 de setembre: èxit de la mobilització pel referèndum i la independència

Diada Nacional amb Marxa de Troxes el 10 de setembre i ofrena floral, manifestació a Mataró i V a Barcelona l'11 de setembre.

Els actes de la Diada Nacional a Mataró van començar el 10 de setembre al vespre amb la Marxa de Torxes per la independència, que va aplegar prop d’un miler de persones convocades per Mataró per la Independència i que també va comptar amb el suport de les organitzacions de l’esquerra independentista.

L’11 de setembre al matí la CUP va participar en la tradicional ofrena floral i el regidor Xavier Safont-Tria va fer un parlament (vídeo) on va reclamar concentració enfront de les maniobres de distracció de l’Estat espanyol, concentració per fer realitat l’objectiu: votar el 9N; també va advertir que per fer-ho possible caldrà desobeir la Constitució espanyola.

Al migdia, la CUP amb el suport d'Arran i el SEPC va organitzar una manifestació pels carrers del centre de Mataró, amb el lema “El 9N guanyem el referèndum, guanyem la independència” amb la participació d’unes 150 persones, que van cridar consignes a favor de la independència i dels Països Catalans. La manifestació va acabar el recorregut a la plaça de Santa Anna i es va fer els parlaments. Primer va parlar Blanca Serra, veterana militant de l’independentisme i impulsora de la PDD i de l’ANC, que va remarcar que tot i els 300 anys d’ocupació no hem estat vençuts gràcies a la resistència. A continuació va parlar Pep Riera, pagès, activista social i membre de l’ANC, que va destacar que cal “desobeir la legalitat de l’ocupant i obeir la nostra pròpia legalitat”. D’altra banda també es va reclamar solidaritat amb en Jordi i en Guifré, dos joves independentistes que seran jutjats a l'Audiencia Nacional espanyola el 2 d’octubre per haver cremat una foto del Rei d’Espanya a la manifestació de Mataró de l’11 de setembre passat. Finalment, l’acte es va cloure amb el cant de Els Segadors.

A la tarda, milers de persones de Mataró i del Maresme, es van concentrar als trams 56 i 57 de la V organitzada per l’ANC a Barcelona, per reclamar el referèndum i la independència. La CUP de Mataró va repartir cartells per reclamar que el referèndum del 9N es faci tant sí com no i que en cas de prohibició es desobeeixi a l’Estat espanyol.

> Galeria de fotos a Facebook