NdP Rebuig agressions feixistes

PROU IMPUNITAT FEIXISTA: EXIGIM RESPONSABILITATS PENALS!

Dissabte 4 de novembre a la tarda es va realitzar una manifestació a Mataró en defensa de la unitat d’Espanya sota el lema “Mataró  se queda en España”, que va comptar amb el suport visible de representants del grups municipals del PP i PXC, però també de diverses organitzacions feixistes.

Durant el transcurs de la marxa espanyolista es van cridar consignes com a “Puigdemont a prisión”  i es va increpar els veïns i les veïnes que tenen penjades banderes estelades als balcons. Quan va finalitzar la manifestació, alguns dels seus assistents es van dedicar a intimidar la gent del carrer obligant la gent a dir “Viva España”. Justament, al carrer Fray Luis de León, una persona que es va negar a repetir les seves consignes va ser objecte d’una brutal agressió i va haver ser hospitalitzada.

Per aquests motius, el Grup Municipal de la CUP ha presentat una Declaració Institucional de rebuig a les agressions feixistes perquè sigui debatuda i aprovada a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró en la qual exigim responsabilitats penals als organitzadors de la convocatòria i que el propi consistori es personi com a acusació conta els agressors, alhora que demanem l’empara al Tribunal Europeu dels Drets Humans i de l’Alt Comissionat de l’ONU pels Drets Humans.

Mataró, 5 de novembre de 2017

CUP Mataró

DECLARACIÓ INSTITUCIONAL QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE LA CUP PER REBUTJAR LES AGRESSIONS FEIXISTES

Davant la gravetat dels fets i atesa la impunitat amb què actuen els grups feixistes en les convocatòries de signe espanyolista, el Grup Municipal de la CUP proposa a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró els ACORDS següents:

1. Rebutjar les agressions perpetrades per elements feixistes que van participar a la manifestació espanyolista organitzada a Mataró el 4 de novembre de 2017 amb el suport de representants del PP i PXC.

1. Donar suport a totes les persones que varen ser agredides físicament i verbal  el dia 4 de novembre de 2017 per elements feixistes que van participar la manifestació espanyolista a Mataró i, en aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró es presentarà com a acusació contra tots els agressors i també exigirà responsabilitats penals als organitzadors de la manifestació.

1. Sol·licitar als organitzadors de les manifestacions espanyolistes que rebutgin l’ús de la violència i que no permetin la participació d’organitzacions i elements feixistes en les seves convocatòries.

1. Davant el règim d’excepció imposat per l’Estat espanyol a Catalunya i atesa la impunitat amb què actuen els grups feixistes, l’Ajuntament de Mataró sol·licita l’empara del Tribunal Europeu de Drets Humans i de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides pels Drets Humans.

Juli Cuéllar Gisbert

Regidor portaveu del Grup Municipal de la CUP