L’ajuntament de Mataró trenca relacions amb la Casa Reial Espanyola, se solidaritza amb els càrrecs electes perseguits i rebutja el 155

Els vots dels grups municipals de la CUP, CiU, ERC-MES, VoleMataró i ICV-EUiA s’han imposat successivament al vots en contra de PSC, C’s, PP i PXC a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró, celebrada dilluns 23 d’octubre de 2017. D’aquesta manera s’han aprovat les declaracions institucionals següents:

- Declaració Institucional de la CUP per reprovar el discurs partidista i bel·ligerant del Rei d’Espanya en contra dels representants democràtics del poble de Catalunya i per trencar les relacions institucionals amb la Casa Reial Espanyola.

- Declaració Institucional de VoleMataró per rebutjar les mesures repressives contra el poble català i per donar suport als càrrecs electes, alcaldes i alcaldesses perseguits per la Justícia espanyola per haver defensat el referèndum de l’1 d’octubre.

- Declaració Institucional de CiU i ERC-MES en contra de l’aprovació de l’article 155 de suspensió de l’autonomia, pactat per PP, PSOE i C’s, així com també de les mesures repressives contra la població i les institucions catalanes que comporta la seva aplicació.

Mataró, 23 d’octubre de 2017

Àrea de comunicació

CUP de Mataró

Declaració institucional que presenta el grup municipal de la CUP per trencar relacions institucionals amb la Casa Reial Espanyola.

Després de l’exitosa jornada de Vaga General del 3 d’octubre de 2017, que va aturar el país en resposta a la brutalitat i el terror policial exercit contra la ciutadania que l’1 d’octubre participava al Referèndum d’autodeterminació, el Rei d’Espanyava pronunciarse públicament en un discurs marcat pel seu to bel·ligerant i partidista.

El Rei d’Espanya, un personatge que mai s’ha sotmès a una votació, va atrevir-se a qualificar d’antidemocràtics, deslleials i irresponsables els representants electes del poble de Catalunya, acusant-los, segons el seu parer, d’enfrontar i dividir la societat catalana i de posar en perill l’estabilitat econòmica i social.

El Rei d’Espanya no va fer cap esment a la repressió policial ni a les prop de 900 persones ferides per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil el dia 1 d’octubre.

Des de l’inici de la campanya del referèndum s’ha desfermat una escalada repressiva sense precedents contra aquelles persones i entitats favorables a l’autodeterminació de

Catalunya. Des d’aleshores ençà, s’han documentat successives vulneracions dels drets civils i fonamentals com la llibertat d’expressió, de reunió, de manifestació, de moviments i el secret postal. En aquest sentit, cal considerar que el Rei d’Espanya va mentir deliberadament en el seu discurs quan va dir que qualsevol persona pot defensar les seves idees dins dels respecte a la llei.

Curiosament, el Rei d’Espanya mai ha fet cap discurs contra la corrupció o contra les retallades, però en canvi, contravenint el paper de neutralitat política i ideològica que li marca la Constitució espanyola, sí que s’ha prestat a opinar en contra de les idees d’una part important de la ciutadania catalana i de la majoria dels seus representants polítics, avalant de forma implícita i partidista la via repressiva que promouen el PP, PSOE i C’s.

Per aquests motius, proposem a la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró els acords següents:

- L’Ajuntament de Mataró reprova el discurs realitzat el 3 d’octubre de 2017 pel Rei d’Espanya, Felipe VI, i, conseqüentment, trenca les relacions institucionals amb la Casa Reial Espanyola.

- Traslladar aquest acord a la Casa Reial Espanyola, al Govern espanyol i al Govern de la Generalitat de Catalunya.

Juli Cuéllar Gisbert

Regidor portaveu del Grup Municipal de la CUP