Rebutgem el tancament d’una línia a l'Escola de Cirera i reclamem una nova planificació escolar a Mataró

VoleMataró, CUP i ICV-EUiA no compartim l’actual planificació escolar idemanen una reunió amb la directora dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental de la Generalitat

Rebutgem el tancament d’una línia a l'Escola de Cirera i proposem una nova planificació escolar a Mataró

Els grups municipals de VoleMataró, la CUP i ICV-EUiA a l'Ajuntament de Mataró volem manifestar el nostre desacord amb el tancament d'una línia de l’Escola de Cirera, per partdel Departament d'Ensenyament, al mateix temps que ens ratifiquem en els acords presos per tots els grups municipals de l'Ajuntament de Mataró el passat 11 de març. Per les següents raons:

- Planificar l’oferta educativa no és només repartir alumnes entre grups classe, com sembla que fa uns anys es limita a fer el Departament d’Ensenyament de manera unilateral, sense comptar amb l’opinió dels ajuntaments, tal i com estipula la Llei d'Educació de Catalunya.

- Planificar l’oferta educativa és treballar per un model educatiu de ciutat que tingui en compte la qualitat i la cohesió social.

Pel que fa a la qualitat:

- És cert que el nombre d’alumnes per classe no és l’element únic ni el determinant per a la qualitat educativa si mirem la trajectòria vital dels alumnes. Però cal tenir en compte que en els primers anys de la vida escolar dels infants, en les etapes d’educació infantil (quan es fa imprescindible una atenció individualitzada) la ràtio és fonamental.

Pel que fa a l’èxit escolar i la cohesió social:

- Nombrosos estudis demostren que la millor manera de treballar per l’èxit escolar i la cohesió social és la de tenir unes aules que siguin el reflex de la societat, amb un nombre d’alumnes que permeti l’atenció personalitzada a tots i cadascun d’ells. Fins i tot la OCDE ho certifica en el seu estudi "Estudiants de baix rendiment" d'aquest any 2016. No es treballa per la cohesió social senyalant a uns centres com a més problemàtics socialment en front de la resta, sinó garantint la qualitat i la diversitat a tots els centres de la ciutat.

Per tot això, els grups municipals de VoleMataró, la CUP i ICV-EUiA considerem que:

- Cal recuperar el mapa escolar com a instrument de planificació, amb la participació efectiva dels poders públics locals i de la comunitat educativa. La planificació ha de comprendre la planificació dels grups escolars necessaris per a una escolarització de qualitat, l’assignació de recursos, la distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques, els valors pedagògics i socials de cada projecte, les accions de seguiment i actuacions a curt, mitjà i llarg termini.

Per tots aquests arguments, emplacem la directora dels Serveis Territorials del Maresme-Vallès Oriental del Departament d’Ensenyament de la Generalitat a una trobada amb els grups municipals signants, en la què exposi els seus argument pedagògics favorables al tancament de l’esmentada línia de l'Escola de Cirera i a no implementar una baixada generalitzada de ràtios. També demanem que presenti la previsió per als propers cursos escolars, complint amb el mandat de l’article 44 de la Llei d'Educació de Catalunya.