Èxit de la 12a calçotada de la CUP Mataró per la sobirania alimentària

Hi ha hagut taller i espectacle de circ, titelles solidaris amb els titellaires empresonats, i crida a participar a la mobilització de la Coordinadora en Defensa de la Sanitat

Èxit de la 12a calçotada de la CUP Mataró per la sobirania alimentària
Dissabte 12 de març la CUP Mataró ha celebrat la 12a calçotada popular per la sobirania alimentària al Pati del Cafè Nou.

Les més de 200 persones que han participat a la calçotada han pogut participar en el taller de circ a càrrec de Cronopis, i veure l'espectacle "Titelles Prosistema" de la Companyia República Tòxica, en solidaritat amb els titellarires de la companyia “Títeres desde Abajo” detinguts el 5 de febrer a Madrid.

A l'hora de dinar hi ha hagut espectacle de circ a càrec de Cronopis i durant la sobretaula unes rondes de glossa improvisada (corrandes).

Per la sobirania alimentària

Sobirania alimentària és el dret dels pobles a determinar les polítiques agrícoles i alimentàries que els afecten: a tenir dret i accés a la terra, als recursos naturals, a poder alimentar-se de forma sana i saludable amb aliments lliures de transgènics, a protegir i a regular la producció i el comerç agrícola interior amb l’objectiu d’aconseguir un desenvolupament sostenible i garantir la seguretat alimentària. Una estratègia que vol trencar amb les polítiques agrícoles neoliberals imposades per l’Organització Mundial del Comerç, el Banc Mundial i el Fons Monetari Internacional.

En clau mataronina, alguns exemples de sobirania alimentària són:
• Desenvolupar la zona agrícola de les Cinc Sènies com a rebost de la ciutat.
• Considerar el servei de menjadors escolars com a part del projecte educatiu, i que sigui gestionat amb criteris de proximitat i no per grans empreses.
• Reaprofitar els excedents d’aliments dels menjadors escolars, supermercats i establiments de restauració.
• Consumir productes de la marca “Collits a casa”, que identifica els pagesos del Maresme que venen els seus productes als mercats de Mataró, així com de Productes de la Terra Maresme.
• Consumir PeixdeCustòdia, disponible en peixateries i restaurants adherits a aquest projecte de pesca responsable de proximitat.
• Implicar-se a Ecoopirativa i L’Estrella, les dues associacions de consum de productes ecològics i de proximitat que existeixen a la ciutat

Què hem menjat a la calçotada?

A la calçotada procurem apropar-nos als criteris de sobirania alimentària.
  • Calçots de cultiu ecològic a les Cinc Sènies, Mataró (Can Tria)
  • Llenya collida a la zona agrícola de les Cinc Sènies de Mataró
  • Salsa romesco feta a mà amb productes de proximitat. Utillatge industrial gentilesa de Restaurant Nova Rosaleda.
  • Botifarres de pagès elaborades amb carn de porc de raça Duroc en un obrador familiar de Mataró.
  • Per postres pomes de Girona i taronges del Delta de l’Ebre de cultiu ecològic.
  • Plats i gots reutilitzables per avançar cap al Residu Zero.

Al bar hi hem servit:
  • Cafè aràbica de comerç just (Intermón Oxfam) cuinat amb cafetera “italiana” que elabora el cafè per mitjà de vapor d’aigua, per evitar els residus que generen les màquines de càpsules.

Solidaritat amb els titellaires

Durant la calçotada es representa l’espectacle Titelles Prosistema de la Companyia República Tòxica, en solidaritat amb els titellarires empresonats. [+ info: republicatoxica.blogspot.com]

El passat 5 de febrer, dos membres de la companyia “Títeres desde Abajo” van ser detinguts a Madrid, en el transcurs de l’obra de de titelles “La Bruja y Don Cristóbal”, acusats d’enaltiment del terrorisme, després que una part del públic ho denunciés a la policia.

El motiu de l’acusació i del linxament medàtic el va motivar un cartell amb el lema “Gora Alka-ETA”, exhibit pels titellaires durant la representació per denunciar els muntatges policials. Justament, l’obra “La Bruja y don Cristóbal” és una denúncia, feta amb els recursos del teatre de titelles, de la “cacera de bruixes” contra el moviment llibertari i els muntatges policials com “Operació Pandora”.

Els dos titellaires van estar empresonats fins al 10 de febrer, tot i així, l’Audiència Nacional, tribunal d’excepció hereu del TOP franquista, els ha imposat l’obligació de comparèixer diàriament al jutjat, la retirada del passaport i la prohibició d’abandonar l’Estat.

La repressió contra els titellaires demostra la involució democràtica de l’Estat espanyol, i la seva naturalesa antisocial, centralista i contrària als drets i  les llibertats fonamentals.

Des de Mataró, manifestem la nostra solidaritat amb els titellaires, i exigim que es respecti la creació artística i la llibertat d’expressió.

Visca la cultura popular! Visca la llibertat d’expressió!

Defensem el sociosanitari. L’Hospital de st. Jaume no es toca

Des de la CUP donem suport a la Coordinadora en Defensa de la Sanitat Pública de Mataró i Maresme, que manifesta el seu desacord amb qualsevol tancament, trasllat o desmantellament  privatitzador dels Serveis Sociosanitaris de l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró, en els termes que, en el seu dia, va plantejar el Consorci Sanitari del Maresme.

Considerem necessari i imprescindible que a Mataró existeixi un Sociosanitari 100%  públic i de qualitat per les persones usuàries del Maresme Central.

Després de la calçotada, la Coordinadora ha convocat una concentració a les 18h a la Plaça França (matarona) de Mataró. Manolo Andújar, en representació de la Coordinadora, ha fet una crida a participar a la concentració.

Treballem per un sistema sanitari 100% públic, en la seva titularitat i en la previsió dels seus serveis. “En Farem UnaDeGrossa”. Ens hi va la vida!