Esborrem els Borbons dels carrers de Mataró

El Ple de l'Ajuntament de Mataró ha acordat canviar els noms de carrer de la nostra ciutat dedicats a personatges de la monarquia borbònica. La CUP s'ha afegit a la proposta d'ERC de canviar els noms de la Ronda Alfons XII, el Carrer Isabel II i els carrers d’Amàlia i Cristina. Toti que, en els casos d’Amàlia i Cristina pensem que es tracta de noms molt arrelats i que “no són percebuts com una imposició borbònica”, i proposem que es manitinguin com a noms genèrics, eliminant-ne les referències borbòniques.

Des de la CUP considerem que mantenir aquests noms de carrers “és ofensiu i més encara si ens referim a la nissaga dels Borbons”, tal com va dir Juli Cuéllar al Ple. A més, el regidor cupaire va animar a fer “una esporga més àmplia” al nomenclàtor, en referència a noms com els dels conquistadors espanyols Pizarro o Cortés, i també va plantejar “una feminització urgent” incorporant noms de dones als carrers.