Propostes de la CUP Mataró al Ple Municipal de setembre de 2015

Aportem la proposta d’adhesió de Mataró a l’AMI, una pregunta referent a la Festa al Cel, una pregunta referent a l’escola pública Angeleta Ferrer, i una moció conjunta en defensa de l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena.

Propostes de la CUP Mataró al Ple Municipal de setembre de 2015

Al Ple Municipal de dijous 3 de setembre de 2015 el Grup Municipal de la CUP hi aporta la proposta d’adhesió de Mataró a l’AMI, una pregunta referent a la Festa al Cel, una pregunta referent a l’escola pública Angeleta Ferrer, i signa conjuntament amb la resta de grups una moció en defensa de l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena.

El Reglament Orgànic Municipal (ROM) va ser reformat el mandat passat per CiU, PSC i PP amb l’objectiu de limitar la participació dels Grups Municipals amb menys regidors, com és el cas de la CUP. Les nostres aportacions al Ple Municipal estan restringides a una declaració institucional, una proposta de resolució i dues preguntes i/o precs.

Proposta de resolució en defensa de l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena
Conjuntament amb la resta de grups municipals, la CUP presenta una proposta de resolució per instar el Consorci Sanitari del Maresme i el Departament de Salut a l’elaboració participada d’un pla director Sociosanitari de Mataró-Maresme. Aquesta moció substitueix la delcaració institucional que inicialment haviem presentat la CUP, ERC i ICV en el mateix sentit. Aquesta iniciativa sorgeix de les mobilitzacions i demandes del Comitè de Treballadors del Consorci Sanitari del Maresme i de la Coordinadora d’Usuaris en Defensa de la Sanitat Pública, que s’han reunit diverses vegades amb representants de tots els grups municipals amb representació a l’Ajuntament de Mataró.

[Descarrega't la proposta de resolució]

Proposta de resolució per l’adhesió de Mataró a l’Associació de Municipis per la Independència
La CUP presenta aquesta moció, que proposa l’adhesió de l’Ajuntament de Mataró a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) si la ciutadania així ho ratifica mitjançant una consulta popular que s’haurà de convocar en un termini màxim de noranta dies. Tal com exposa el regidor Juli Cuéllar en un article d’opinió, “És cert, però, que aquesta adhesió s’ha plantejat a les portes de les eleccions del 27S i que el clima electoral dificulta el debat serè i l’assoliment d’acords amplis. No obstant això, convé que el bloc democràtic a favor del dret de decidir eviti les trifulgues partidistes, ja que un desacord ens deixa a tots fora de joc i, en canvi, esperona l’espanyolisme residual”.

[Descarrega't la proposta de resolució]

Pregunta sobre la previsió de riscos de la Festa al Cel
El passat 22 d’agost set persones van morir quan un avió de combat que feia una exhibició aèria a Shoreham (Anglaterra) es va estavellar enmig d’una acrobàcia i va xocar contra uns cotxes en una carretera propera. Arran d’aquest malaurat accident, la CUP pretuna la govern municipal de Mataró si existeix un pla de protecció civil que contempli l’eventualitat d’un accident aeri, si l’Ajuntament de Mataró té cobertura en matèria de responsabilitat civil en cas que un accident aeri afecti els espectadors i el nucli urbà de la ciutat, i si s’han previst els costos i riscos que hauria d’assumir l’Ajuntament de Mataró en cas que es produís un accident aeri.

[Descarrega't la pregunta]

Pregunta sobre el compliment dels terminis previstos en la construcció de l’edifici de l’escola Angeleta Ferrer
Atès que no s’està complint el calendari de tràmits i terminis previstos per a la construcció del nou edifici de l’escola pública Angeleta Ferrer, la CUP pregunta al govern municipal quin és l'estat exacte dels tràmits per a la construcció de l'escola pública Angeleta Ferrer? Quan començaran les obres? Quins són els terminis reals d’execució de l’obra?

[Descarrega't la pregunta]

La participació de la CUP als plens municipals està llimitada des de la reforma restrictiva del reglament que CiU, PSC i PP van imposar el mandat passat