La CUP Mataró creix gràcies a l’augment de vots als barris

Valoració dels resultats de les municipals de 2015 a Mataró

La CUP Mataró creix gràcies a l’augment de vots als barris

Davant dels resultats de les municipals de 2015 a Mataró, des de l’assemblea local de la CUP fem la valoració següent:

1) La CUP ha augmentat en un 54% el seu nombre de vots, hem guanyat 1.345 vots respecte a les municipals de 2011. Hem obtingut 3.843 vots (8,43%) i som l’única força política de les que fins ara tenien representació a l’Ajuntament que creix.

2) La CUP reequilibra el seu suport electoral a tota la ciutat, gairebé la meitat dels nous vots obtinguts corresponen als barris on fins ara érem residuals. En termes absoluts creixem en 743 vots al Centre-Eixample i en 611 vots a la resta de barris.

3) La CUP fidelitza el seu vot a les municipals de Mataró i, més enllà de l’eix dreta-esquerra o l’eix nacional, percebem que es valora la nostra manera de fer i entendre la política, basada en la coherència, la transparència, la constància i el treball de base.

4) Alhora, també considerem que molts votants han donat suport a la CUP en reconeixement al bon paper jugat en el procés independentista, sobretot en relació a la consulta del 9N.

5) Els resultats globals de Mataró dibuixen un escenari polític nou, que apunta cap a un canvi en el sistema de partits locals, marcat per la fragmentació dels partits tradicionals i per la diversitat de sensibilitats representades.

Davant dels resultats al Maresme i a la resta dels Països Catalans valorem el següent:

6) La CUP se situa com a quarta força al Maresme, amb 33 regidors i regidores, i amb 15.627 vots. Tripliquem representació al Consell Comarcal del Maresme, passem d’1 a 3 representants, la qual cosa ens permetrà desplegar una política comarcal potent.

7) A nivell nacional la CUP passa de 101 a 375 regidors i regidores al conjunt dels Països Catalans, i obté un total de 221.557 vots (7,1%) al Principat, que suposen un augment de 159.371 vots respecte a les municipals de 2011.

A partir dels resultats obtinguts a Mataró, i davant la nova correlació de forces, la CUP fa les consideracions polítiques següents:

8) Les municipals han obert un nou cicle polític que caldrà consolidar en els propers comicis a Catalunya. Estem contents, però constatem que a Mataró hi ha molta feina a fer per sumar més suports a favor de la independència i d’un procés constituent. Ratifiquem que aquest treball s’ha de fer des de la base, confluint en les lluites i no pas des dels despatxos. Des de la CUP de Mataró entenem que la independència és l’única opció de canvi social i, per això, ens fixem com a objectius immediats portar l’independentisme cap a posicions d’esquerres i portar les esquerres cap a l’independentisme.

9) A Mataró l’eix social es reforça cap a l’esquerra amb 16 regidors (PSC, ERC, VoleMataró, CUP i ICV-EUiA) enfront d’11 de la dreta (CiU, PP, C’s i PxC).

10) En l’eix nacional, incloent a VoleMataró i a ICV-EUiA, el suport al dret a decidir suma una majoria de 15 regidors enfront de 6 regidors arrenglerats en el bloc espanyolista (PP, C’s i PxC). No obstant això, caldrà esperar a veure el posicionament que adoptaran els 6 regidors del PSC.

11) Alhora, destaquem l’augment de regidors i regidores explícitament independentistes i el canvi d’hegemonia dins del sobiranisme, que passa a mans de les opcions d’esquerres.

Política d’aliances i posicionament de la CUP en el Ple d’Investidura:

12) La CUP presentarà i votarà el seu propi candidat a Alcalde en el Ple d’Investidura.

13) Atès que el PSC i CiU defensen un model de ciutat que no compartim i conscients de la correlació de forces resultant, la CUP desestima formar part de cap govern.

14) La CUP, d’acord amb el seu programa polític, es compromet a impulsar, cercar acords i a donar suport puntual a les mesures socials i a favor de la sostenibilitat que contribueixin a la millora de les condicions de vida de la població, així com també a les resolucions a favor del procés cap a la independència.

15) En aquest sentit, la CUP iniciarà, de forma imminent, una roda de contactes amb, ERC, VoleMataró, ICV-EUiA, CiU i PSC, per valorar conjuntament els resultats i per traslladar-los el nostre posicionament en relació a la investidura i a la governabilitat de  la ciutat.

Mataró, 27 de maig de 2015

La CUP som l’única força política de les que fins ara tenien representació a l’Ajuntament que creix