CiU del Maresme no signa la «Declaració del Maresme 2015»

Votar CiU es votar per l'allargament del peatge

CiU del Maresme no signa la «Declaració del Maresme 2015»

Malgrat el compromís previ del batlle de Mataró, Joan Mora, i del President del Consell Comarcal, Miguel Àngel Martínez, adoptat amb la coordinadora Preservem el Maresme, finalment Convergència i Unió del Maresme no ha subscrit la «Declaració del Maresme 2015» que reclama l'alliberament del peatge de la C-32 i la seva conversió en una via de comunicació comarcal, la recuperació de la façana marítima i la promoció d'un nou model de mobilitat basada en la priorització del transport públic i la sostenibilitat.

Després de setmanes de negociacions per facilitar un consens que ha portat la gran majoria de forces polítiques de la comarca a signar el Manifest, considerem que la dilació del posicionament de CiU respon a una clara voluntat d'esquivar un posicionament impopular enmig de les eleccions municipals. Les discrepàncies entre l'alcalde de Mataró i l'executiva comarcal i, especialment, amb el Conseller Santi Vila han condicionat l'ambigüitat davant una de les problemàtiques amb més impacte territorial de la comarca del Maresme. La Generalitat ha signat -via Decret- amb Abertis la possibilitat de la pròrroga concessió lligada als compromisos de construcció de l'allargament de la C-32 fins Lloret, un projecte que es finançarà amb un peatge a l'ombra i que qualifiquem com la major agressió als espais naturals de la Costa Brava del present segle i la continuació d'un model de mobilitat obsolet basat en el creixement il·limitat de l'ús del vehicle privat i de la xarxa viària.

Denunciem l'engany que suposa per a la ciutadania del Maresme i de la Selva, el fet que es silenciï l'allargament ja signat i que en aquestes setmanes d'intens debat municipalista electoral no es faci pública l'adopció de compromisos que hipotequen novament per moltes dècades les possibilitats de decidir el futur de la mobilitat per part dels nous governs municipals sorgits de les eleccions.

Per tot això volem fer públic que VOTAR CiU comportarà votar PEATGES i votar pels que trinxen el territori en aliança amb la gran corporació Abertis, veritable dissenyadora de la política d'infraestructures de la Generalitat de Catalunya.

Reclamem la Moratòria de projecte d'allargament de la C-32 i la fi de la concessió a Abertis facilitant una planificació i gestió pública de la mobilitat.

CUP Mataró, 19 de maig del 2015