La CUP repta la regidora Núria Calpe a un debat públic sobre el MataróBus

Fa vuit mesos la CUP va presentar públicament el document “La nova manera de moure'ns per Mataró, principis per un model alternatiu de transport públic”.

Aquest document s’ha debatut en assemblees obertes en diversos barris de Mataró. S’han recollit aportacions de veïns, de tècnics especialistes en mobilitat i de treballadors del MataróBus, que s’han incorporat al document final que ara la CUP ha presentat com a proposta de resolució en el Ple Municipal de l’Ajuntament de Mataró.

Pensem que és necessari establir criteris polítics que defineixin quina mobilitat urbana i, per extensió, quin model de ciutat volem.

 La CUP ha proposat al Ple municipal de l’Ajuntament de Mataró que el nou Pla de Mobilitat Urbana de Mataró incorpori el document Principis per un model alternatiu de transport públic:

1.  Que la ciutat de Mataró aposti decididament pel transport públic col·lectiu com a mitjà de gran capacitat perquè disminueix l’embús circulatori, la contaminació atmosfèrica i els accidents de circulació.

2.  L’aposta pel transport públic passa per oferir una alternativa al vehicle privat  que sigui competitiva en temps de desplaçament, en cost econòmic i en millora de les condicions socials: Línies de transport directes que connectin els centres de referència, augmentar freqüència i velocitat del MataróBus, horaris entenedors i fàcils de recordar, ampliar l’horari nocturn, sincronitzar l’horari del MataróBus amb el tren de rodalies, preus populars per incentivar l’ús del transport públic...

3.  Crear una estació comarcal d’autobusos interurbans connectada amb l’estació de trens i el MataróBus de manera que permeti desplaçaments intermodals.

4.  Municipalitzar el MataróBus i gestionar-lo directament des de l’Ajuntament enlloc de cedir-ne la gestió a una empresa privada.

La proposta va ser rebutjada pel Ple perquè cap grup municipal li va donar suport excepte la CUP. Lamentem el baix nivell de les intervencions, especialment de la regidora de Via Pública Núria Calpe (CiU), que qüestionà el rigor de la proposta titllant-la de “populista” quan es referia als preus dels bitllets que proposa el document.

El document sobre la mobilitat s’ha inspirat en experiències reeixides a nivell europeu on el transport públic és una alternativa competitiva i ha estat avalat per l’entitat PROMOCIÓ DEL TRANSPORT PÚBLIC i el Comitè de treballadors del MataróBus.

El preus populars són perfectament viables atès que altres ciutats dins l’Estat espanyol com Vitoria- Gasteiz, tenen uns preus del bitllet de bus urbà inclús més econòmics.

Des de la CUP reptem la regidora Núria Calpe, amb els tècnics que l’assessoren, a un debat públic amb el regidor Xavier Safont-Tria per analitzar el rigor tècnic del document que ha presentat la CUP sobre Transport públic. Nosaltres estem plenament convençuts que la proposta és viable, i que suposaria una millora qualitativa en el transport públic i la mobilitat de Mataró.

Mataró, 9 de març de 2015

CUP Mataró