Un centenar de persones brinden per en Jordi Canal al lloc on va morir

Diumenge 22 de febrer s'ha fet la jornada d'homenatge a en Jordi Canal. Una bona colla de veïns, amics i coneguts d'en Jordi Canal han sortit del CAP Rocafonda i han caminat fins al 'turó de pedres d'en Jordi', just al lloc on va morir el febrer de 2014. El conjunt musical Partidaris ha animat la festa amb música, tot tocant 'les cançons d'en Jordi'. Com no podia ser d'altra manera, els participants han fet un brindis amb cava a la salut d'en Jordi Canal i Codina.

> Galeria de fotos a Facebook

[Mataró Ràdio] Aquest diumenge, prop d'un centenar de persones han recordat amb una marxa d'homenatge l'activista i sindicalista mataroní Jordi Canal, coincidint amb el primer aniversari de la seva mort aquest mes de febrer. Convocats per les Associacions de Veïns de Rocafonda i el Palau, els assistents s'han reunit a les 10h davant del CAP de Rocafonda. El motiu d'escollir aquest punt de trobada és que Canal va ser una de les persones que va participar de manera més activa en l'ocupació de l'ambulatori per reivindicar millores en la sanitat pública.

Des del CAP s'ha iniciat una marxa d'aproximadament una hora de durada fins a l'anomenat 'turó de pedres d'en Jordi”, lloc on l'homenatjat va patir l'infart que li va prendre la vida. Un cop allà, els assistents van cantar les seves cançons amb el grup Partidaris, van dipositar pedres i flors en el seu honor i li van dedicar un brindis amb cava. Mentre tothom compartia els seus records d’en Jordi, va quedar clar que la seva figura continua sent encara molt present.

En Jordi Canal era persona molt activa en els àmbits social i cultural de la ciutat: delegat sindical de la CATAC-IAC a l’Ajuntament de Mataró, va ser un dels membres fundadors de l’assemblea local de la CUP i també era membre dels Capgrossos, geganter de la Família Robafaves i botarga.