La bicicleta, un vehicle per humanitzar Mataró

Dimarts 10 de febrer, al local de la CUP, es realitzar un debat monogràfic sobre la bicicleta i el transport públic a Mataró, amb la participació d’Albert García (Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta) i amb membres del Bicicleta Club de Catalunya (BACC) - Mataró.

Es va exposar, sintèticament, la proposta de mobilitat de la CUP “La nova forma de moure’ns per Mataró” i, a continuació, es va presentar un esborrany de document amb 25 accions concretes per adequar la ciutat per a l’ús de la bicicleta.

Albert García va destacar la necessitat de repensar la ciutat i qüestionar els privilegis de què gaudeixen els usuaris dels cotxes, i va insistir en els model existents a altres ciutats europees com Copenhagen o París. Finalment, va reclamar una política de màxims davant la lentitud i l’escassa sensibilitat dels nostres ajuntaments.

Es va denunciar que els actuals traçat de carrils bici de Mataró són insuficients, no són pràctics, són insegurs i no et porten enlloc. En aquest sentit, el BACC-Mataró va proposar mesures concretes per millorar i donar coherència  a l’actual xarxa de carrils bicis unint els carrils de Ronda Cervantes amb el que comença a la Plaça Granollers i d’aquí amb el de la Laia l’Arquera, creant un carril bici de Cerdanyola fins a la Plaça Granollers i creant un carril que porti des de la Laia l’Arquera fins a la Plaça Santa Anna.

Des de la CUP es va recollir el compromís d’incorporar les propostes en el document sobre la bicicleta i de traslladar-les a Ple Municipal perquè les tingui en compte.