L'Ajuntament reclamarà un nou tram ferroviari que connecti Mataró amb la Costa Brava

El Ple de l'Ajuntament de Mataró ha aprovat la moció de la CUP per impulsar un nou tram ferroviari que connecti Mataró amb la Costa Brava. La Declaració institucional s'ha aprovat en Junta de Portaveus amb els únics vots faborables de la CUP i ICV. La resta de grups municipals s'han abstingut, amb la qual cosa la moció ha prosperat en el Ple Municipal de dijous 5 de febrer de 2015.

En l’actualitat, la comunicació des de Mataró cap a Barcelona té diverses alternatives a través del transport col·lectiu, cosa que no passa amb la comunicació amb la Costa Brava i les comarques gironines en general. La Costa Brava és un reclam que atrau milers de persones i, Mataró té una situació estratègica al ser la primera ciutat gran, amb més de 100.000 persones, al sud de Girona a través de la costa. Aquesta realitat, ens fa pensar que millorant el transport públic des de Mataró cap a  la Costa Brava obriria importants oportunitats a la ciutat i s’oferiria un desplaçament ràpid, que ara mateix no disposem, a través del transport públic d’una línia de tren.
El transport públic entre Mataró i la Costa Brava facilitaria desplaçaments des de Mataró cap aquestes zones d’interès turístic i també generaria un pol d’atracció important cap Mataró si sabem generar una potent oferta a nivell cultural, econòmic, comercial i en serveis.

Els darrers anys, des de l’administració territorial, s’ha invertint massa pensant només en infraestructures per als usuaris del cotxe privat. El tren és un transport col·lectiu que permet oferir un servei d’alta qualitat amb un cost ambiental molt inferior al cotxe privat.

Considerem que és necessari començar a estudiar una nova infraestructura ferroviària de país, amb un ramal des de Blanes, per seguir tota la façana  marítima fins a Vilajuïga on enllaçar amb la Línia R11 cap a França, donant lloc a una Línia ferroviària per la Costa Brava.

És per tot això que el Ple de l’Ajuntament de Mataró, a proposta de la CUP, ha adoptat l’acord següent:

DEMANAR al Departament de Territori i sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, l’estudi d’una nova línia ferroviària que connecti Mataró amb la  Costa Brava, amb un ramal ferroviari a Blanes, a la Línia R.1.BARCELONA - MATARÓ - BLANES/ MAÇANET, via Lloret de Mar - Tossa, fins a Sant Feliu de Guíxols, per comunicar amb la futura Línia “Anell de les Gavarres” (que enllaçarà Girona amb la Costa Brava), així com la continuïtat des de Palafrugell, via Torroella de Montgrí - L’Escala - Sant Pere Pescador - Castelló d’Empúries - Roses, fins a Vilajuïga, per enllaçar amb la Línia R11.BARCELONA - GIRONA - PORTBOU.

NOTÍCIES DE PREMSA:

La Vanguardia: Mataró pide al Govern conexión ferroviaria con la Costa Brava

El Punt-Avui: Mataró demana millorar la connexió ferroviària

Mataró Ràdio: L’Ajuntament demana una nova línia de tren que connecti Mataró amb la Costa Brava

Mataró Informa: Mataró reclama un nou tram ferroviari que connecti amb la Costa Brava