Pisos a Iveco-Pegaso? No gràcies!

El Grup Municipal de la CUP ha presentat una proposta al Ple municipal per no malbaratar, amb la construcció de pisos, els terrenys estratègics de la zona Iveco-Pegaso.

Mireu el VÍDEO a Youtube.

La proposta de la CUP s’ha rebutjat amb el vot en contra de tots els grups municipals (excepte ICV-EUiA) i continuarà endavant el projecte urbanístic, ideat durant la bombolla immobiliària, per destinar aquesta antiga zona industrial en un nou sector residencial i terciari.

La zona Iveco-Pegaso és un terreny gran, situat a primera línia de mar, al costat del Tecnocampus, amb connexió directa amb l’autopista i proper a l’estació de trens.

Aquests terrenys caldria guardar-los i dosificar-los, a la reserva, per recolzar el potencial de la ciutat i del Tecnocampus.

Mataró ha de créixer en iniciatives potents que aportin llocs de treball,  coneixement, innovació, benestar, millor mobilitat, que dinamitzin la ciutat i la situïn en el mapa... Però en cap cas ha de créixer en més pisos atès que tenim un gran estoc d’habitatges buits, majoritàriament en mans d’entitats bancàries i promotores, que els retenen per especular.

Utilitzar-los ara per a activar el sector de la construcció, sigui de pisos, locals, residències o un hotel, és un greu error.

La rendibilitat a curt termini, fins i tot l’econòmica, no ens pot fer perdre la rendibilitat a llarg termini d’aquest sector com a peça clau per reactivar la ciutat que viu la pitjor crisi dels últims anys .

La proposta de la CUP demana anul·lar l’actual Pla de Millora Urbana i iniciar els tràmits de redacció d’un nou Pla de Millora Urbana del sector Iveco-Renfe/Farinera per dosificar, a la reserva, aquests terrenys estratègics i destinar-los a desenvolupar el potencial socioeconòmic i educatiu del Tecnocampus i de la ciutat.