Mataró dóna suport al 9N des del carrer i des de l'Ajuntament

L’Ajuntament de Mataró, en sintonia amb la mobilització popular, se suma als més de 600 municipis catalans que donen suport a la consulta del 9N sobre la independència.

El Ple extraordinari de Mataró, celebrat dimarts 23 de setembre, va aprovar la resolució de suport a la consulta del 9N. La resolució va prosperar, després de desestimar una esmena a la totalitat presentada pel PSC, amb 11 vots a favor (CiU, ICV-EUiA i CUP), 8 en contra (PP i PXC) i 5 abstencions (PSC).

En la seva intervenció al Ple, el regidor de la CUP, Xavier Safont-Tria, va exigir que es respecti el  mandat popular i que es defensi el marc legal que farà possible l’exercici del dret a decidir: la llei de consultes aprovada pel Parlament de Catalunya. També cal advertir que d’ara endavant caldrà desobeir la Constitució espanyola i la ingerència dels tribunals espanyols. Safont-Tria va rebatre els arguments xenòfobs de PXC i de submissió a la legalitat espanyola expressats per PP i PSC, i va remarcar que la voluntat democràtica preval per damunt de les lleis i que tots els majors de 16 anys que viuen i treballen a Catalunya han de poder votar. Finalment, va sentenciar que quan un govern viola els drets del poble, la insurrecció és el més sagrat dels drets i el deure més indispensable.

Mobilització popular

Abans de la celebració del Ple, unes 500 persones van acudir a la concentració unitària impulsada per diversos col·lectius, sindicats i entitats de la ciutat (ANC, Arran, CGTCUP, ERC, ICV-EUiA, JERC, NECat, Òmnium Cultulal, Podem, SEPC, Súmate, SI, Reagrupament i Unió de Pagesos) on Pep Riera va llegir el text de la resolució de suport al 9N.  El Ple municipal va transcórrer amb una sala plena de gom a gom i amb prop de 100 persones al carrer seguint la sessió a través d’una pantalla gegant.

Valoració política i noves mobilitzacions

La CUP valora positivament l’aprovació de la resolució de suport al 9N i, malgrat les contradiccions, considera que l’abstenció del PSC és un pas important per aïllar l’extrema dreta i l’espanyolisme a la ciutat de Mataró. L’Ajuntament de Mataró se suma així, als centenars de municipis catalans que donen suport a la futura consulta sobre la independència.

La CUP fa una crida a mantenir la mobilització a favor del referèndum del 9N i a desplegar la campanya pel SíSí per a poder-lo guanyar. Tanmateix, el dia que el Tribunal Constitucional el prohibeixi convoca a tothom a participar en una nova concentració unitària a les 20h a davant de l’Ajuntament de Mataró.

> Galeria de fotos a Facebook