La CUP de Mataró acorda presentar-se a les eleccions municipals 2015

Dilluns 26 de maig s’ha reunit una assemblea oberta per parlar sobre la participació de la CUP a les eleccions municipals de 2015. En sintonia amb la voluntat expressada a l'assemblea obreta del mes de gener i a laTrobada d'Unitat Popular del mes d'abril, l'assemblea de la CUP Mataró ha ratificat la decisió de concórrer a les properes municipals. Ara cal concretar objectius, visualitzar el nostre model de ciutat alternatiu, i ampliar el cercle de persones disposades a implicar-se per 'revolucionar Mataró'.

L’assemblea va valorar el context sociopolític de Mataró i va considerar imprescindible donar continuïtat a la tasca realitzada per la CUP des del 2003. Es va destacar la importància de l’espai polític independentista i d’esquerra anticapitalista que representa la CUP. Es va assenyalar que la CUP no és una simple marca electoral,  sinó que és una veu crítica i alternativa al model de ciutat hegemònic, que es fonamenta en el  treball unitari i de base, al carrer i a l’ajuntament,  a favor de la transformació social i política.

En aquest sentit es van ratificar els acords següents:

- La CUP presentarà una candidatura pròpia a les eleccions municipals de 2015, oberta a la participació i a la incorporació de persones i col·lectius afins.

- Es realitzarà un treball de difusió per explicar la tasca que durant set anys ha realitzat la CUP a l’Ajuntament de Mataró, on hem anat definint un model de ciutat alternatiu contraposat al dels governs del tripartit i al convergent.

- Fixarem eixos prioritaris de treball programàtic en una propera assemblea oberta, i es crearan grups de treball per desenvolupar-los.

- L’assemblea de la CUP configurarà una proposta de llista de persones que integraran la candidatura per a les eleccions municipals de 2015, que serà ratificada en una propera assemblea oberta.

Tal com es pot veure, a la CUP hem prioritzat definir primer el projecte polític i després escollir les persones capaces d’encapçalar aquest repte cada dia més necessari en l’actual context de crisi econòmica i nacional.

Mataró, 27 de maig de 2014