La CUP lamenta que el govern de Mataró condecori el cap de la policia espanyola

La CUP no vol que el govern municipal de CiU atorgui la Medalla al Mèrit Professional a l’Inspector Cap de la Policia espanyola a la ciutat de Mataró, ja que aquest cos de les Forces d’Ocupació ha reprimit violentament les lluites d’alliberament social i nacional del poble català al llarg de la història.

El proper dimecres 14 de maig de 2014 se celebra el dia de la Policia Local de Mataró amb un acte de lliurament de condecoracions a l’auditori del Centre de Congressos del Tecnocampus.

El grup municipal de la CUP celebra que es pugui distingir el mèrit dels Policies Locals i treballadors de l’Ajuntament en un acte festiu, però lamenta que de forma reiterada membres dels cossos policials enquadrats en les Forces d’Ocupació siguin condecorats en la diada de la Policia Local.

Les Forces d’Ocupació han reprimit violentament al poble català i les lluites de les classes populars al llarg de la història. Segueixen fent-ho avui: reprimint i maltractant persones i moviments socials que lluiten per trencar amb un sistema que es serveix d'aquests cossos repressius per mantenir l'status quo. El procés democràtic cap a la independència n'és un exemple.

La passada Comissió Informativa de Serveis Territorials i Via Pública, el Grup municipal de la CUP va expressar el seu desacord amb la proposta de la Junta de Govern Local que atorga les medalles del dia de la Policia Local, atès que entre les 14 persones condecorades hi ha la concessió de Medalla al Mèrit Professional de primera categoria al Sr. FRP, Inspector Cap del Cos Nacional de Policia.

Considerem que el govern local podria haver condecorat a moltes persones que treballen per la cohesió i la seguretat ciutadana abans que condecorar l’Inspector Cap de la Policia Nacional espanyola, en un humiliant acte de vassallatge.

Grup municipal de la CUP Mataró
25 d’abril de 2014