L'Ajuntament aprova la moció de la PAH per multar els bancs que acumulen pisos buits

El Ple Municipal del mes de febrer ha aprovat per unanimitat la moció redactada per la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) per sancionar les entitats financeres i altres grans empreses que tenen immobles premanentment desocupats.

Durant el Ple ha intervingut Sebastià Tenes, portaveu de la PAH de Mataró, per animar els regidors de l'Ajuntament de Mataró a aprovar la moció.

El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria ha denunciat que la banca és la única que s’ha beneficiat de la bombolla immobiliària a dues bandes: d'una banda ha rebut diner públic a través del Frob i de l'altra s'ha quedat amb el parc d’habitatges buits, tot trencant un dret reconegut com és el dret a l’habitatge.

La CUP defensa que calen mesures urgents per mobilitzar l’habitatge buit en mans de les entitats financeres per tal que compleixi la funció social de qualsevol habitatge (per viure-hi i no per especular-hi).

Considerem que s’ha de facilitar l’ús d'habitatges a les famílies que ho necessiten, però adaptat a la realitat de sous i d’atur real.

La CUP fa anys que venim insistint en la necessitat de fer una gestió de l’habitatge que passi per un control i una sanció dels pisos buits: hem fet esmenes a les Ordenances Fiscals, hem dut al Ple propostes de resolució i precs… i ara ens afegim a aquesta nova iniciativa que neix dels moviments socials i que l’Ajuntament de Terrassa ha tingut la valentia de ser la primera població en aprovar-ho.

Esperem que l'aprovació de la moció no es quedi en un brindis al sol. Hi ha un informe del secretari de Terrassa que valida la moció que avui es presenta i per tant no hi ha excuses legals per frenar aquesta nova iniciativa.

La CUP hi ha votat a favor però hem pogut afegir-nos com a proposants de la moció per culpa del nou Reglament Orgànic Municipal (ROM), imposat per CiU, PSC i PP, que impedeix a grups municipals com el nostre a presentar més d’una proposta cada Ple.