Convocada una nova concentració a l'estació contra la pujada de preus del transport públic

Continuen les mobilitzacions contra la pujada de preus del transport públic amb una nova concentració: dimecres 5 de febrer a les 8 del vespre a l'estació de Mataró.

Una setmana després que els Mossos d'Esquadra intentéssin sabotejar la primera concentració a l'estació de Mataró, la plataforma StopPujades convoca una nova protesta pacífica contra l'abusiu increment de preus del transport públic.

Moció al Ple Municipal

D'altra banda, la CUP ha presentat una moció per ser debatuda i votada al Ple Municipal de dijous 6 de febrer on proposem els acords següents:

1. L’Ajuntament de Mataró rebutja l’augment de tarifes de títols integrats de l’ATM en aplicació des de l’1 de gener de 2014, que suposa un increment d’entre un 5 i un 8% respecte l’any 2013.

2. L’Ajuntament de Mataró estudiarà desvincular el Mataró Bus de la xarxa tarifaria de l’ATM en el cas que aquesta  no accedeixi a les reclamacions en contra de l’augment de tarifes.

3. L’Ajuntament de Mataró emplaça als Grups Parlamentaris a desenvolupar una llei de finançament del transport públic, i insta el Parlament de Catalunya a encetar els treballs per tal de que pugui ser debatuda i aprovada el més aviat possible.

4. L’Ajuntament de Mataró dóna suport clar i nítid a les entitats, col·lectius i organitzacions que reivindiquen un transport públic al servei de les classes populars i que han impulsat les darreres mobilitzacions, entre elles la plataforma Stop Pujades del Transport.

La CUP pregunta per l'actuació policial

Al mateix Ple del mes de febrer la CUP pregunta al Govern Municipal (CiU) sobre la violenta actuació dels Mossos d'Esquadra contra la concentració pacífica a l'estació de Mataró el passat dimecres 29 de gener. Les preguntes són les segïuents:

Primera.- L’alcalde de Mataró, president de la Junta de Seguretat Local, ha rebut explicacions de l’actuació dels Mossos d’Esquadra dimecres 29 de gener a l’estació de trens de la nostra ciutat? En cas afirmatiu, quines?

Segona.- Com valora el govern municipal l’actuació policial contra una concentració pacífica on no hi havia hagut cap incident fins la intervenció dels Mossos d’Esquadra?

Tercera.- S’ha obert alguna investigació per aclarir responsabilitats de l’actuació dels Mossos?

Quarta.- A la ciutat de Mataró la professionalitat dels Mossos d’Esquadra s’ha posat en qüestió en altres ocasions on la mateixa policia ha provocat incidents violents. Quines mesures pensa prendre el govern per evitar que es reprodueixin nous episodis violents protagonitzats pels Mossos d’Esquadra?