Concentració a Mataró contra l'encariment del transport públic

Dimecres 29 de gener a les 8 del vespre hi ha convocada una concentració a l'estació de trens de Mataró contra la pujada del transport públic. La CUP hi dóna suport i fa una crida a participar-hi.

> Confirma l'assistència des de Facebook

La mobilització de Mataró s'emmarca dins d'una campanya per denunciar de l'encariment del transport públic en l'àrea metropolitana de Barcelona. Des de principis d'any s'han convocat diferents concentracions en estacions de metro i tren, cada setmana amb un major nombre d'estacions.

Amb el canvi d'any hem patit una nova pujada de preus entre un 5% i un 8% en les tarifes de títols integrats de l'ATM (Autoritat del Transport Metropolità), pujada que ha afectat els preus de les targetes més utilitzades: la T-10 i la T-50/30.

Des de l'any 2006 els títols més utilitzats s'han encarit de la  manera següent:

  • T-10 d'una zona s'ha encarit 3,65€ (de 6,65€ a 10,30€)
  • T-10 de 2 zones s'ha encarit 7,00€ (de 13,30€ a 20,30€)
  • T-10 de 3 zones s'ha encarit 9,40€ (de 18,30€ a 27,70€)
  • T-50/30 d'una zona s'ha encarit 14,95€ (de 27,55€ a 42,50€)
  • T-50/30 de 2 zones s'ha encarit 24,80€ (de 46,20€ a 71,00€)
  • T-50/30 de 3 zones s'ha encarit 34,75€ (de 64,85€ a 99,60€)

La CUP Mataró s'afegeix a la mobilització i fa una crida a participar-hi.

Manifestem el nostre rebuig i el nostre més profund desacord amb l’augment de tarifes en aplicació des de l’1 de gener de 2014, que suposa un increment d’entre un 5 i un 8% respecte l’any 2013.

Avui és més urgent que mai revisar el model tarifari vigent. Per això reclamem a l’ATM que abans de res recuperi les tarifes de l’any 2013, com a pas previ a un diàleg amb els diferents agents institucionals i plataformes populars que es plantegi adequar els preus del transport públic a les necessitats i interessos de la majoria, i no als dels gestors de l’empresa.

Reclamem un model de transport públic a preus populars i que tingui en compte les necessitats de les treballadores i el conjunt de les classes populars, així com en benefici dels barris i poblacions més castigades per la crisi, l’atur i les retallades. Seguirem treballant per això des dels nostres municipis.

És necessària una llei de finançament del transport públic, i instem el Parlament de Catalunya a encetar els treballs per tal de que pugui ser debatuda i aprovada el més aviat possible.

Denunciem l’opacitat en la gestió d’organismes com Transports Metropolitans de Barcelona. Si el deute de l’empresa és adduït com el motiu principal de la pujada de preus, és clar que cal debatre també sobre la seva gestió. Caldrà doncs, debatre públicament sobre l’opacitat que els seus treballadors han denunciat reiteradament i que afecta aspectes tan importants com la gestió pressupostària, els salaris fora de conveni dels 603 membres de l’equip directiu i els seus plans privats de pensions.

És per aquests motius que la CUP Mataró volem deixar ben clar:

El nostre suport clar i nítid a les entitats, col·lectius i organitzacions que reivindiquen un transport públic al servei de les classes populars i que han impulsat les darreres mobilitzacions, entre elles la plataforma Stop Pujades del Transport.

Que impulsarem totes les iniciatives que siguin necessàries per assolir uns preus justos per al transport públic, tant a les institucions on som presents, com a través de les mobilitzacions que es puguin impulsar, a les quals donem suport. En aquest sentit, fem una crida a participar i intensificar aquestes mobilitzacions, amb l’objectiu que els i les responsables directes de les pujades de preus atenguin les aquestes reivindicacions.

Finalment, volem expressar el nostre compromís en seguir treballant per un transport públic de qualitat i amb un model tarifari pensat en favor dels interessos, les necessitats i les possibilitats de la majoria social i dels seus perfils més desafavorits, alhora que al servei dels seus pobles i barris.