Safont-Tria denuncia el tarannà feixista de les propostes de PxC al Ple Municipal

El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria ha explicat que li preocupa la hihgiene, la salut dels animals i de les persones que els consumeixen, però… 'Jo no sóc islamofòbic ni milito en un partit feixista que reiteradament presenta propostes on es criminalitzen col·lectius de la nostra ciutat', moment en què ha estat increpat i interromput a crits per dos regidors de PxC, mentre un altre abandonava irritat la sala de plens.

El portaveu de la CUP Xavier Safont-Tria ha lamentat que PxC hagi portat al Ple una proposta de resolució molt escueta contra el ritual de la matança del xai on hi surt 5 vegades la paraula 'musulmans' lligat a conceptes com 'il·legalitat',  'forma clandestina', 'sancions molt gerus', etc.

Després de l'incident, Safont-Tria ha continuat raonant que considera greu i perillós el fet de criminalitzar tot un col·lectiu de manera genèrica. Si algú vol denunciar una actuació concreta d'una persona concreta, que ho faci,  però és inadmissible criminalitzar tot un col·lectiu.

La portaveu de PxC  ha demanat a l'alcalde que no deixés parlar Safont-Tria, però el batlle Joan Mora (CiU) li ha recomanat a Mònica Lora que busqui la definició de feixisme al diccionari.

També al Ple Municipal de l'Ajuntament de Mataró del 7 de novembre de 2013 els tres regidors de PxC han abandonat la sala quan es debatia una proposa de la CUP, rebutjada per CiU, perquè l'Ajuntament de Mataró deixi de malgastar recursos públics en la commemoració del dia de la Constitució espanyola.

D'altra banda, la CUP Mataró dóna suport al posicionament de la Federació d'Associacions Veïnals de Mataró (FAVM) on consideren que les actuacions de PP i PxC al Ple Municipal 'alimenten la xenofòbia i el racisme a la ciutat i minen les bases de la convivència i la cohesió social'.