Mil cent setanta gràcies

La CUP agraeix el suport electoral obtingut i es reafirma en la voluntat de continuar endavant per vertebrar una alternativa política per a Mataró . En primer lloc, la CUP vol agrair públicament a les 1.170 persones que van dipositar el seu vot a favor del model de ciutat sostenible, democràtica, cohesionada i solidària que vam esbossar en el programa polític.
Barri vots %   Barri vots %
Centre 119 6,14   Vista Alegre 56 1,78
Eixample 545 4,04   Pla d'en Boet 41 1,69
Palau/Escorxador 73 3,17   Cerdanyola Nord 57 0,94
Rocafonda 85 2,04   Cirera 21 0,63
Molins / Torner 57 2,02   Cerdanyola Sud 33 0,59
Peramàs 74 1,85   La Llàntia 9 0,59

Total general:         1.170 2,31

La Candidatura d'Unitat Popular ha defensat el valor de la participació com a eix bàsic per a la construcció d’una ciutat més justa i equilibrada. En aquest sentit considerem que ara, després de la creació de la CUP, ja hi ha 1.170 candidats i candidates conscients de la necessitat de capgirar els tics dirigistes, autoritaris i antisocials del partits tradicionals que al llarg de 25 anys s’han repartit el pastís a l’Ajuntament de Mataró.

La CUP continua endavant i farà una bona feina per tal de controlar la informació, les decisions i els acords que es prenguin a l’Ajuntament de Mataró, i aportarà fins on sigui possible, la veu i les propostes de les persones del carrer, de les entitats i dels moviments socials.

D’aquí quatre anys, de ben segur, la CUP tornarà a concórrer a les eleccions amb un programa polític més sòlid i amb un recolzament més gran del que ja hem tingut.

Quant a la valoració global de les eleccions de Mataró, la CUP considera que la pèrdua de la majoria absoluta del PSC-PSOE i l’entrada de l’ERC són fets rellevants que anuncien l’entrada d’un nou cicle polític regit per la pluralitat.

Una pluralitat que no servirà de res perquè els pactes de govern que es perfilen entre PSOE-ICV-ERC tornen a situar els responsables de l’actual situació al capdavant del consistori. Que ningú ho dubti, la CUP també hi dirà la seva i durà a terme una persistent tasca de control, seguiment i denúncia municipal.

Ara bé, la principal preocupació de la CUP és l’augment de vots i representació de la dreta espanyolista. El PP s’ha beneficiat de la política de la immediatesa en qüestions com l’habitatge o els aparcaments de cotxe, de la por a reconèixer la plena ciutadania dels nouvinguts i de l’espanyolisme larvat al llarg de 25 anys del govern de Manuel Mas a Mataró.

La CUP es compromet a analitzar públicament i de manera oberta els resultats electorals del 25 de maig del 2003 i assumeix la responsabilitat de lluitar des del carrer per consolidar un projecte polític alternatiu. Això ja és possible gràcies a l’empenta dels 1.170 vots, de la cohesió del grup que impulsor i, sobretot de l’expectativa i la bona acollida de moltes de les propostes que hem realitzat durant la campanya.

Per últim, cal recordar que enguany, més enllà de Mataró, les CUP i la resta de candidatures vinculades a l’Assemblea de l’Esquerra Independentista (AMEI) han sumat 23.521 vots i que han obtingut un total de 37 regidors en poblacions com Olot, Vilafranca del Penedès, Sabadell, Torà, Arbúcies, Sant Pere de Ribes o Valls.

Mataró, 29 de maig del 2003
Oficina de premsa CUP Mataró