La CUP demana explicacions per les identificacions als activistes de la Plataforma per la Llengua

Dimarts 13 de desembre, els guàrdies de seguretat privada del centre comercial Mataró Parc van impedir el desenvolupament d’una acció reivindicativa convocada per la Plataforma per la Llengua, per denunciar que a Catalunya només una sisena part de les projeccions de cinema es fan en català. Tot seguit, els Mossos d’Esquadra i la Policia Local van identificar les persones concentrades davant del multisales Cinesa Mataró.

La CUP aplaudeix l’acció de denúncia realitzada per la Plataforma per la Llengua, atès que a Mataró, no hi ha oferta de cinema en català. En aquest sentit, la CUP ja va adreçar una queixa a l’Ajuntament, difosa públicament el passat 23 d’abril de 2005. Aleshores, ja vàrem denunciar la manca de sensibilitat del Patronat Municipal de Cultura, dirigit pel Sr. Jaume Graupera, i demanàvem a l’Ajuntament alguna actuació positiva per garantir que la ciutadania de Mataró pugui tenir una oferta estable de cinema en català. Malauradament, tot segueix igual de malament.

Davant dels fets ocorreguts al Mataró Parc, considerem inadmissible que es coaccioni i es limiti el dret a la llibertat d’expressió de les persones que no compartim la greu marginació de la llengua catalana. Per tant, demanem explicacions al regidor de Seguretat i Prevenció, Sr. Ramon Bassas, per l’actuació de la policia municipal.

I, novament, demanem al Patronat Municipal de Cultura, que prediqui amb l’exemple i fomenti el cinema en català a través de les activitats organitzades o que depenen de l’Ajuntament de Mataró.

Oficina de premsa, CUP Mataró 14 de desembre del 2005